יום חמישי, 6 ביוני 2013

ניהול עסק מהבית, זה כדאי?

ישנן מספר יתרונות שחשוב לי לציין הכרוכים בניהול עסק מהבית.  תחילה העבודה מהבית חוסכת שכירות של משרד, כמו גם את ההוצאה בנסיעות הלוך ושוב. הצעד שבהפיכה לכדי עסק עצמאי משמעותו מימוש עצמי וסיפוק רב יותר. כמובן שאמהות רבות וגם אבות היו רוצים לבלות יותר זמן עם ילדיהם, עבודה מהבית מאפשרת זאת ביתר קלות, כיוון שאתם מנהלים את הלוז שלכם בעצמכם. כמו כן ישנן הוצאות מוכרות בניהול עסק מהבית שיכולים לחסוך הוצאות מס

להלן רשימה של מספר הוצאות מוכרות שחשוב להכיר

  1. במידה ואתה מתגורר בדירה שכורה, ובמידה והמשכיר מוציא לך אישור ניכוי מס במקור, שכר הדירה יהיה מוכר באופן יחסי על פי חוק, ושווה לבדוק את זה.
  2. הוצאות ארנונה, ויתר החשבונות השוטפים. במידה והמשרד שלכם נמצא בתוך אחד החדרים בבית, חישוב הארנונה עבור אותו חדר יחושב באופן יחסי על פי תשלום ארנונה לעסק. כך גם לגבי הוצאות חשמל, גז, ניקיון וכו'
  3. במידה והדירה הנה שלכם ואינה שכורה, הוצאות המשכנתה יחושבו אף הם כהוצאה מוכרת ולפי יחס הדירה.
  4. לצורכי ניהול העסק בוודאי יהיה צורך בפקס וקו טלפון. הוצאות אלו יוכרו על ידי מס הכנסה, רק במידה והסכום יהיה מעל ל 2300 שח או לחילופן 80% מתקרת המכסה השנתית העומדת על 22,500 ש"ח על פי חוק. במידה והנך מחזיק קו טלפון נפרד לעסק, ההוצאה תוכר ב 100%.
  5. עבור טלפון נייד ישנו החזר של 100 ש"ח בחודש או לחלופין מחצית מהעלות שיש לך בחודש (על פי הנמוך מבניהם).
  6. לצורך ניהול העסק יש לך הוצאות שיחות לחו"ל? אם כן ההוצאה הינה מוכרת במלואה, יש צורך בניהול רישומים מסודרים של תאריך שעה וסיבת השיחה. ובמידה ומדובר בשיחה שמייצרת עבורך עבודה מכניסה לעסק.
  7. הוצאות ביגוד מוכרים כ80% מההוצאות, ובמידה ואלו הכרחיים לצורך ניהול ותפעול העסק.
  8. הוצאות כיבוד יוכרו ב 80% ובתנאי והם במסגרת ההגדרה של כיבוד קל.
  9. הוצאת אינטרנט מוכרת באופן יחסי לשימוש הביתי פרטי
  10. במידה ורכשתם ציוד משרדי, מחשב, מדפסת, פקסימיליה, ריהוט וכל ציוד שהוא. תקבלו זיכוי על כל זאת בהתאם לעלות הרכישה והפחת שלה באחוזים.
  11. הוצאות רכב מוכרות אף הן כהוצאה מוכרת, וכן יש אפשרות לקבל עבורם החזר מס


לפרטים נוספים וייעוץ מס:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה